Контроль операційних ризиків для банків

Система контролю операційних ризиків для банків — система моніторингу, єдина точка збору і обробки інформації про стан мережі банківських відділень.

Система складається із наступних блоків:


  • Контроль виконання банківських операцій
  • Виявлення шахрайських дій
  • Контроль обслуговування клієнтів
  • Контроль обладнання

Основний елемент інтерфейсу — Dashboard. За рахунок доступності безлічі віджетів гнучко налаштовується зовнішній вигляд та інформаційне наповнення для кожного користувача.

Наприклад, віджети нададуть доступ до аналітики по клієнтам, кількості порушень бізнес-процесів, рівню задоволеності клієнтів тощо.


Аналітичні модулів забезпечують:


  • Контроль дій касира та аналіз їх на відповідність вимог інструкцій і регламентів, правил інкасації і проведення внутрішніх операцій.
  • Повідомлення касира про порушення і видачу рекомендацій для виправлення ситуації.
  • Оповіщення керівника про порушення.


Система дозволяє в режимі реального часу виявляти порушення і шахрайські операції:


  • операції без клієнта
  • обслуговування клієнта без проведення транзакцій в системі
  • винесення грошей з приміщення каси без інкасаторів
  • інкасація без нагляду

При виявленні порушень система оповіщує керівника і контролера ситуаційного центру.

Співробітник, який допустив порушення, отримує попередження системи. Можливе блокування виявлених порушень оператором. Система постійно моніторить стан кас, камер і серверів. Аналізується доступність обладнання та наявність сигналу від нього.

Ситуаційний центр в головному офісі виступає єдиною точкою збору, обробки і відображення даних і аналітики. Обробка великого обсягу даних дозволяє отримати цілісну картинку про ситуацію.

У режимі реального часу проводиться безперервний аналіз показників діяльності, що допомагає приймати оперативні рішення на будь-якому рівні — відділення, регіон, центральний офіс.

Для служб банку відкриваються нові можливості за рахунок додаткових даних для виявлення загроз. Співробітники банку мають авторизований онлайн доступ до актуальної та архівної інформації.

Система контролює черги біля кас і вимірює швидкість обслуговування клієнтів. Відеоаналітика в режимі реального часу відстежує траєкторію переміщення клієнтів, веде підрахунок відвідувачів. Ці дані дозволяють спрогнозувати виникнення черг.


Використання такої системи дає ряд переваг:


  • Виявлення ризиків в режимі реального часу і оперативна реакція на них.
  • Виявлення алгоритмів порушень на основі аналізу архіву подій (дані, відео, звук) і розбору ситуації.
  • Візуалізація даних (Dashboard) допомагає з першого погляду розібратися в ситуації на об’єкті.
  • Web-доступ для авторизованого співробітника дозволяє оперативно реагувати на ситуації, що виникають.
  • Ситуаційний центр надає вибрані події, не завантажуючи зайвими даними.

Все це веде до підвищення оперативності роботи служби безпеки, зменшення втрат банку від помилок і шахрайських дій персоналу, а також збоїв в роботі відділень.